-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2412 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

اصولاً وقتي جامعه به پستي مي گرايد, بركات و رحمات خداوند بر آن هاتنگ تر مي شود. جامعه ءكنوني ما چنين وضعي دارد. جوانان فاسق و پيران رياكار و عالمان بي عمل و ظاهرسازي در تمام رسانه هاي گروهي و عوامل ديگر به چشم مي خورد, كه باعث تأسف است . اين گونه امور در جامعه چگونه قابل توجيه است ؟

برادر عزيز و گرامي ! از اين كه شما را فردي واقع گرا و دلسوز جامعه يافتيم , بسيار خوشحاليم . ايده ءهمهء ما و شما اين است كه هيچ فردي در جامعه فاسد يا فاسق يا رياكار و يا ظاهر فريب نباشد. دوست داريم هرفردي از هر قشري متعهد و متدين و متعبّد و مخلص و پاك و با تقوا باشد, ولي چه مي شود كرد!

آيا از ابتداي خلقت زماني را يافته ايد كه افراد جامعه همان طور كه مي خواهيد, باشند؟ هميشه خوب و بد بوده وخواهد بود و اين اختصاص به زمان ما ندارد. تاريخ زمان هايي را سراغ دارد كه ظلم و بيداد بيشتر از اين زمان ها بود.در حملهء مغول ها حتّي به گربه ها رحم نكردند و جنگ و قتل و غارت و نا امني همه جا فراگير شد. در حملهء حاكمان عباسي وضعيت شيعيان آن چنان وخيم شد و ظلم و جور نسبت به شيعيان و سادات آن چنان بود كه تاريخ نقل كرده است دختران سادات وقتي مي خواستند نماز بخوانند, لباس به اندازهء كافي نداشتند. يكي نماز مي خواند و بعد لباسش را بيرون مي آورد و به ديگري مي داد تا او هم نماز بخواند.

در حكومت ظالمان بر كشورها مخصوصاً بر كشورهاي اسلامي حتي در زمان ما ظلم و جور فراوان است . دركشور عراق شيعيان قتل عام مي شوند. در افغانستان شيعيان از خانه و كاشانهء خود رانده شده و خانه هاشان را خراب مي كنند. در كشورهاي غير اسلامي نيز مفاسد فراوان است . در هر صورت اين كه بعضي مسائل را مشاهد مي كنيد,اختصاص به زمان ما ندارد. بلكه هميشه بوده است . اسلام براي جلوگيري از مفاسد, تهذيب نفس و اخلاق اسلامي راپيشنهاد كرده است . اگر مردم از هر صنف و قشر و از هر نوع و قبيله اي و از هر جا و مكاني , برنامه هاي تهذيب نفس رااجرا و عملي سازند, مشكلات و مفاسد به حداقل مي رسد, ولي هواهاي نفساني و مطامع دنيوي و شيطان دست به دست هم داده اند نمي گذارند تزكيه شود.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.